صفحه اصلی / آموزش رایگان / قیمت تاج ژله ای

قیمت تاج ژله ای

سوالی که اکثر هنرجوهای دوره تاج و ریسه ژله ای میپرسند قیمت تاج ژله ای در بازار است. در اینجا یا تهیه یک فرمول به پاسخ این سوال پرداختیم.

برای دریافت آموزش جامع تاج و ریسه ژله ای و تل و سنجاق شنیون مروارید اینجا را کلیک کنید

تاج ژله ای عروس

در حالت کلی برای تعیین قیمت هر محصول هنری باید هزینه های تولید محاسبه شود و دستمزد منصفانه ای هم در نظر گرفته شود.برای مثال یک تاج کامل عروس را در نظر بگیرید. لوازم مورد استفاده در آن نگین، سیم، مروارید، چسب حرارتی و… هستند. اینها هزینه آشکار کارتان هستند.

یک سری هزینه ها هم پنهان هستند مثل زمان و انرژی که برای انجام این کار میگذارید یا هزینه استفاده از برقی که برای چسب حرارتی یا اتو به کار می برید.

عکس تاج ژله ای

قیمت گذاری روی هزینه های آشکار آسان است چون شما دقیقاً تعداد نگین های مورد استفاده یا متراژ سیم و روبان و… را میدانید، برای محاسبه هزینه پنهان همیشه یک عدد ثابت را در نظر بگیرید (این عدد شامل هزینه زمانی و انرژی و سایر هزینه هایی است که به چشم نمی آید و باید تخمینی در نظر بگیرید)

ساخت تاج ژله ای با نگین

اکنون که هزینه ها را میدانید برای تعیین سود و قیمت فروش تاج باید هزینه های انجام شده را به یک عدد ضرب کنید. این عدد کاملا مختص شماست و برای هر کس بنابر توان خرید مشتری، سختی انجام کار، تهیه تاج در زمان کم و… متفاوت است. برای مثال در بازار تولیدی های تهران برای خرید تاج از سازندگان، معمولاً نمونه هایی را میخرند که قیمتشان ۲ تا ۳ برابر هزینه ها باشد.

در حالی که میتوانید برای کارهای خاص و سفارشی و البته سخت و تولید در زمان کم هزینه ها را بر ۴ یا ۵ و یا حتی بیشتر ضرب و قیمت فروش را مشخص کرد.برای مثال اگر ساخت تاجی در عرض ۴۸ ساعت و فوری از شما خواسته شود به خاطر انجام کار در زمان کم میتوانید مبلغ بیشتری بگیرید.

 مثال: هزینه های آشکار تولید یک تاج ژله ای ۱۰ تومان بوده و هزینه های پنهان ۵ تومان

جمع هزینه ها(آشکار و پنهان) تا اینجا ۱۵ تومان می شود

برای تعیین سود میتوان ۱۵ را در ۲ یا ۳ ضرب کرد که هزینه اصلی تاج ژله ای ۳۰ یا ۴۵ تومان می شود

نکته ای که باید توجه کنید این است که برای همه تاج ها و ریسه های دست سازتان فرمول مشخص و دقیق داشته باشید تا اگر احیاناً مشتری به قیمت اعتراض کرد یا کارتان را با کار دیگری مقایسه کرد بتوانید فرمول تعیین قیمت تاج تان را به او نشان دهید.

یادتان باشد هیچوقت سعی نکنید با قیمت کم در بازار رقابت کنید. قیمت کم به معنی استفاده از متریال بی کیفیت و ارزان قیمت و زمان کم و بی دقتی در ساخت است. از بهترین لوازم اولیه استفاده کنید برای کارتان زمان صرف کنید، حتی بد نیست برای هر یک از کارهایتان ارزش قائل شوید و یک نام منحصر به فرد در نظر بگیرید.

 

آموزش ۴۰ مدل تاج و ریسه و سنجاق شنیون ژله ای(ساده، سه بعدی)

آموزش ۲۰ مدل ریسه مرواریدی و کریستالی

آموزش ۱۰ مدل تل پرنسسی و مرواریدی

برای دریافت پکیج آموزش جامع تاج و گلسر ژله ای اینجا را کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی تلگرام