زهرا ۲۲ ساله در خانه شمع سازی میکند و همیشه از مبلغ پایین پرداختی مشتری هاش ناراضی است
…………………………..
مهسا ۳۲ ساله در خانه قالب های سیلیکونی میسازد ولی فروشش خیلی کم است
………………………….
مینا ۲۸ ساله در خانه کیک و شکلات دستساز خانگی درست میکند اما به نسبت کاری که میکند درآمد خوبی ندارد
…………………………
احسان ۳۰ ساله در خانه با پیکرتراشی چوب مجسمه های چوبی می سازد ولی مشتری زیادی ندارد
………………………..
لیلا ۳۷ ساله در خانه نمدسازی میکند و عروسک و تزیینات نمدی میسازد ولی مبلغ هر بار واریزی مشتری کم است
تقریباً مشکل همه افراد بالا یکی است و آن این است که مبلغ هر بار واریزی مشتری هایشان کم است
چطوری میتونیم مبلغ هر بار واریزی مشتری هامونو زیاد کنیم؟
به راحتی با قانون ساندویچ این کار را انجام دهید
با (قانون ساندویچ) بیشتر بفروش
یا به زبون ساده تر به جای اینکه لقمه لقمه به مشتری غذا (محصول) بدی،
یک ساندویچ درست کن و همه محصولات رو یکجا به خورد مشتری ت بده
قانون ساندویچ به ما میگه اگر شمع سازی میکنی به جای اینکه دونه دونه شمع بفروشی،
یک پکیج درست کن که در اون به جای فروش تکی شمع یک بسته ۶ یا ۱۲ تایی بذار
مثلاً شمع بسته شب یلدا با تزیین هندوانه ۶ عددی یا بسته شمع ۱۲ عددی برای دور سفره عقد
تقریباً توی همه کارا میتونی محصولاتتو ساندویچ کنی و بیشتر بفروشی
اگر نمددوزی میکنی به راحتی میتونی یک بسته (نمدی تزیین اتاق) درست کنی و
به جای فروش یک دونه عروسک نمدی، تزیینات اتاق مثل حلقه اسم و تابلو نمدی و… رو هم درست کنی
اما (قانون ساندویچ) یکسری نکات ساده داره که در عین سادگی اگر رعایت نکنی
به جای اینکه فروشتو بالا ببره میتونه فروشتو متوقف یا برعکس منفجر کنه
۵ نکته مهم (قانون ساندویچ) را در زیر میخوانید:
………………………………………………………..
نکته اول : جمع کلی محصولات پکیج از جمع تکی محصولات کمتر باشد
یعنی اگر قیمت تکی هر مجسمه چوبی ۱۰۰ تومان است و شما میخواهید
یک بسته ۵ تایی از این مجسمه های چوبی را برای فروش عرضه کنید،
در حالت عادی باید ۵۰۰ تومان میگرفتید اما در (قانون پکیج) باید مبلغی کمتر از ۵۰۰ را بگیرید
تا مشتری قانع شود از شما بیشتر خرید کند. در این مثال به جای ۵۰۰ مبلغ ۴۰۰ را بگیرید.
…
نکته دوم: محصولاتی که با هم بسته بندی میکنید مرتبط و مشابه بهم باشند
در همان مثال مجسمه احتمالا باید مجسمه هایی را با هم در یک بسته برای فروش قرار دهید
که شبیه بهم هستند و یا یک سنخیتی با هم دارند
مثلا مجسمه های غزال چوبی که از کوچک به بزرگ هستند
و یا مجسمه هایی که در کنار هم یک نظم و زیبایی منحصر به فردی به بسته میدهد
…
نکته سوم: حتما از بسته بندی استفاده کنید که این (یکی بودن) را به مشتری نشان دهد
به جای اینکه مجسمه ها را تک به تک بسته بندی کنید، یک بسته بزرگ در نظر بگیرید
به جای اینکه شمع ها را تک به تک بسته بندی کنید همه آنها را در یک بسته بزرگتر بگذارید
هدف این است که به مشتری نشان دهید همه اینها با هم (یک محصول) هستند
…
نکته چهارم: از یک اسم شاخص برای (بسته بندی) استفاده کنید
استفاده از اسامی مثل پکیج یک و دو یا پکیج الف و ب فقط باعث گیج شدن مشتری میشود
هر چقدر محتوای بسته را برای مشتری توضیح دهید چون از اول تصویری از آن نداشته فایده ندارد
از اسمی استفاده کنید که اولاً مشتری اسم در ذهنش بماند دوماً محتوای بسته را تا حدودی متوجه شود
مثلاً بسته (شمع یلدا با تزیین هندوانه( حاوی (۱۲ عدد) شمع مدل هندوانه
بسته نمد دوزی مخصوص (تزیین اتاق کودک)، بسته ۵ عددی مجسمه چوبی غزال (۵ غزال)
…
نکته پنجم و از همه مهمتر اینکه: به مشتری تاکید کنید خرید (بسته کامل) برایش به صرفه تر است
در تبلیغات یا صحبت رو در رو با مشتری بگویید خرید (بسته کامل) به صرفه تر است چون
علاوه بر اینکه تعداد بیشتری محصول دریافت میکند، قیمت کمتری هم می پردازد
حتی میتوانید کنار این بسته بندی ها تعدادی جایزه هم قرار دهید تا
مشتری را متقاعد کنید که (قانون ساندویچ) هم برای او و هم برای شما برد برد است.